באיזה נושאים משפטיים מתמחה עורך דין לענייני משפחה?

מהם תחומי ההתמחות של עורך דין לענייני משפחה? והאם זה משנה אם היצוג המשפטי הוא בחיפה או בדרום? כל הפרטים בכתבה הבאה.

עורך דין לענייני משפחה חייב להתמחות בכל הקשור לזמני שהות.

זמני השהות הם בעצם קביעה על הימים שבהם הילדים יבלו עם ההורה שאינו משמורן. כאשר לא מדובר במשמורת משותפת (בה למעשה שני ההורים הם משמורנים), הילדים חיים אצל הורה אחד הוא ההורה המשמורן, ומנהלים קשר רציף עם ההורה השני בשעות הסדרי השהות. 

ובכלל, עורך דין לענייני משפחה, חייב להתמחות בכל תחומי הגירושין! מה שמביא אותנו אל הסעיף הבא: הסכם גירושין.

כאשר חיי הנישואין של בני זוג עולים על שרטון ומגיעים אל סיומם, הדבר הנכון ביותר שאפשר לעשות הוא לנסות להגיע להסכמה רחבה ככל האפשר בין שני בני הזוג העומדים להיפרד. הסכם גירושין הוא הביטוי האולטימטיבי להסכמה שכזאת והוא מאפשר לבני הזוג לסיים את חיי הנישואין שלהם בצורה מכובדת. במידה רבה, חתימה על ההסכם חוסכת הוצאות כספיות עצומות, הרבה זמן והרבה עוגמת נפש, שכל אחד מבני הזוג עלול לחוות תוך כדי התהליך וגם בסופו.
הסכם גירושין הוא מסמך מחייב, חוזה, שמנוסח בין שני בני הזוג בעת הגירושין. ההסכם בא להסדיר את החלוקה וההסכמות בין בני הזוג בכל תחומי החיים.

כל עורך דין לענייני משפחה שמכבד את עצמו חייב לדעת איך לנסח הסכם גירושין – וזה לא משנה אם הליך הגירושין מתנהל בחיפה, בבאר שבע או ברמת הגולן. 

בני משפחה שנתגלע ביניהם סכסוך בנושאים שיפורטו, לא יכולים להגיש תביעה לערכאה משפטית לפני שהגישו בקשה לישוב סכסוך.

הליך יישוב הסכסוך נועד למנוע פנייה מיותרת לבתי המשפט ולסייע לצדדים לסיים את הסכסוך בדרכי שלום ובהסכמה.

עם הגשת הבקשה חלה תקופה של עיכוב הליכים במהלכה הצדדים לא יכולים לפנות לערכאות משפטיות, למעט בעניינים דחופים.

את הבקשה ליישוב סכסוך, מגיש לרוב (כמובן) עורך דין לענייני משפחה.

אני מזמין אותך לשיחת ייעוץ משפטית עם עורך דין לענייני משפחה בחיפה, ללא התחייבות.

אלימות במשפחה היא נושא כאוב. לרוב, נשים וילדים הם הסובלים העיקריים, אבל לא פעם גם קשישים וגברים נכווים גם הם מאלימות במשפחה. מקרה שזכור לי היטב לדוגמא, התרחש בקריות וזה היה אדם מבוגר כבן 80!! שסבל מאלימות פיסית ורגשית מלא אחר מאשר הילדים שלו.

לא כל עורך דין לענייני משפחה שאני מכיר מוכן להתעסק באלימות במשפחה. אני באופן אישי חרטתי על דגל המשרד שלי להלחם באלימות במשפחה בכל כוחי!

ידועים בציבור הם בני זוג שאינם נשואים כדת ודין, אך יש ביניהם מערכת יחסים זוגית בדומה לבני זוג נשואים ונחשבים מבחינה משפטית כזוג בעל זכויות שונות. הגדרת בני זוג כידועים בציבור מאפשרת לבני זוג שאינם מעוניינים או יכולים להינשא על פי חוקי המדינה, לקבל את אותן הזכויות וחובות של זוגות נשואים.

 

ידועים בציבור הוא נושא אחד מתוך רבים בהם צריך להתמחות עורך דין לענייני משפחה ברמה גבוהה. בדומה להסכמים של ידועים בציבור צריך להכיר העורך דין גם את הנושאים הבאים:

כאשר מנוח השאיר צוואה, יש לקיים את הצוואה לצורך קבלת הירושה. צו הירושה הוא הוראה שיפוטית של רשם הירושה, בית המשפט, או בית הדין הרבני הקובע כי הצוואה או חלק ממנה מקבלת תוקף. על מנת לקבל צו המורה על אישור הצוואה, יש צורך להגיש לרשם הירושה או לבית הדין הרבני בקשה לצו המאשר את הצוואה ונותן לה תוקף מחייב.

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי אשר מהווה חלופה למינוי אפוטרופוס. ייפוי הכוח המאפשר לכל אדם בגיר, לקבוע מי יטפל בענייניו בעתיד, אם וכאשר לא יוכל לטפל בהם בעצמו. מיופה כוח, יהיה מוסמך לפעול בשם אותו אדם בעתיד כאשר לא יוכל עוד לקבל או לבצע החלטות הנוגעות לעינינו בעצמו, ייפוי כוח מתמשך יכול להתייחס לעניינים רפואיים, אישיים או רכושיים – או רק לחלקם. הוא יכול לכלול גם "הנחיות מקדימות", בהן יבהיר איך הוא מבקש ממיופה הכוח לפעול בעתיד.

 

על פי חוק יחסי ממון בין בני זוג התשל"ג – 1973, הסכם ממון , בין שנעשה לפני הנישואין ובין שנעשה לאחר הנישואין יש לערוך בכתב, והוא כפוף לאישורו של בית משפט לענייני משפחה או של בית דין רבני. הסכם ממון הינו מסמך חוקי הנעשה על ידי בני הזוג המעוניינים להסדיר בצורה רשמית את ענייני הממון שביניהם. בהסכם הממון יופיע פירוט של כל רכוש כזה או אחר של אחד מבני הזוג. בנוסף יפורט בהסכם, רכושו הפרטי והאישי של אחד מבני הזוג בנפרד, בכדי למנוע לבטים והפתעות במידה של פרידה. הסכם זה אינו מוגבל לזוגות נשואים בלבד, ונהוג לעשותו גם בקרב אלו החיים בזוגיות ללא נישואים, מקימים משפחה וחולקים את חייהם גם ללא קיום הליך הנישואים הפורמאלי ברבנות. מטרתו העיקרית של הסכם הממון הינה הסדרה מראש כל כל ענייני הרכוש במידה ובני הזוג יגיעו למצב בו הם מחליטים "לפרק את החבילה".

מזונות ילדים

מזונות, הוא תשלום המושת על ידי בית המשפט המחייב אדם לשלם לבן משפחתו את הוצאות מחייתו. תשלום המזונות הנפוץ ביותר הוא תשלום מזונות ילדים, המשולמים במשפחה שבה ההורים התגרשו, על ידי אחד מההורים לבן הזוג האחר שהילדים נמצאים במשמורתו.

מזונות אישה הם סכום כספי שמחויב בעלה לשעבר לשלם לה במטרה לאפשר לה להמשיך לקיים רמת חיים זהה לזאת שניהלה במהלך חייה המשותפים עם בעלה. כל עוד בני הזוג טרם התגרשו, ואף אם מצויים השניים בעיצומו של תהליך הגירושין, מחויב הבעל לשלם לה את דמי המזונות עד מועד קבלת הגט. הבעל מחויב לשלם מזונות אישה עד לסיומם של הליכי הגירושין. עם מתן פסק דין המחייב את האישה לגט, פטור הבעל מתשלום דמי מזונות אישה לפי חוק.

גט היא מילה עתיקת יומין שמקורה במשנה ובתלמוד. הגט הינו השטר בו משתמש בעל יהודי בכדי לגרש "מעליו" את אשתו. מדינת ישראל נתנה את הסמכות המוחלטת והעליונה בענייני נישואים וגירושין של בני זוג יהודים לבית הדין הרבני, ולכן הדרך היחידה להתגרש בצורה פורמאלית היא בבית הדין הרבני.

כתבות נוספות מהזמן האחרון:

שלום, שמי אמיר בר-לב, עורך דין גירושין בחיפה. אני וצוות המשרד שלי בעלי 27 שנות ניסיון בניהול תיקי ם של דיני משפחה, בהישג מרשים של 97% הצלחה בכל איזור חיפה, קריות ושאר הצפון. אני מתמחה בתיקי משפחה וגירושין מורכבים, ומעניק ללקוחות שלי ליווי משפטי מקצועי, אנושי ומהיר בכל הקשור להליכי משפחה וגירושין – במחיר הוגן.

לפני מס' שנים נבחרתי להיות שופט בבית הדין לענייני משפחה, אך החלטתי לוותר על הכהונה על מנת להמשיך ולעבוד עבור הלקוחות שלי בכל הקשור לענייני משפחה וגירושין בנהריה, חיפה, קריות וכל איזור הצפון.

אני מזמין אותך למלא את הטופס, ולקבל ייעוץ מקצועי מיד, ללא התחייבות.
או להתקשר אליי:
לווטסאפ עם עו"ד ברלב