עורך דין גירושין בחיפה

מא' ועד ת': הסכם גירושין

הסכם גירושין הוא מסמך מחייב, חוזה, שמנוסח בין שני בני הזוג בעת הגירושין. ההסכם בא להסדיר את החלוקה וההסכמות בין בני הזוג בכל תחומי החיים. ההמלצה שלי? לשאוף להגיע אל ההסכם הטוב ביותר מחוץ לכותלי בית המשפט, כי שם-שם מתחילה המלחמה האמיתית.

עורך דין לענייני משפחה בחיפה

אז, מה הוא בדיוק הסכם גירושין?

כאשר חיי הנישואין של בני זוג עולים על שרטון ומגיעים אל סיומם, הדבר הנכון ביותר שאפשר לעשות הוא לנסות להגיע להסכמה רחבה ככל האפשר בין שני בני הזוג העומדים להיפרד. הסכם גירושין הוא הביטוי האולטימטיבי להסכמה שכזאת והוא מאפשר לבני הזוג לסיים את חיי הנישואין שלהם בצורה מכובדת. במידה רבה, חתימה על ההסכם חוסכת הוצאות כספיות עצומות, הרבה זמן והרבה עוגמת נפש, שכל אחד מבני הזוג עלול לחוות תוך כדי התהליך וגם בסופו.
הסכם גירושין הוא מסמך מחייב, חוזה, שמנוסח בין שני בני הזוג בעת הגירושין. ההסכם בא להסדיר את החלוקה וההסכמות בין בני הזוג בכל תחומי החיים.

האם ניתן לכתוב הסכם לבד ללא עורך דין לענייני משפחה?

הניסוח של הסכם גירושין ללא עורך דין הוא על פניו דרך לחסוך בהוצאות שכר הטרחה, ואפשר לכאורה, לנסח את המסמך בעזרת נוסח כללי שאת עיקריו אפשר למצוא ברשת. מסמך שכזה יעבוד רק אם יש הדדיות ואמון מוחלט בין בני הזוג. אולם בגלל שמרבית הליכי הגירושין, לא מתקיימים ברוח טובה, יש כאן פתח גדול לצרות.
יש לאנשים הרבה מאוד דרכים להתנקם ולפגוע בבני הזוג לאחר הגירושין, במיוחד בנושא הכלכלי ובאמצעות הילדים. סיוע מעו"ד המתמחה בהסכמי גירושין זו הדרך היחידה להבטיח שכל הקצוות יסגרו כהלכה במסגרת הסכם הגירושין וששני בני הזוג יוכלו להמשיך בחייהם על מי מנוחות לאחר הגירושין.

באיזה נושאים דנים בהסכם גירושין?

ישנם מספר תחומים שנהוג להסדיר במסגרת הסכם גירושין:

  • סידור הגט שתקבל האישה: הסכם הגירושין יכלול סעיפים המתייחסים מפורשות ומסדירים את מתן הגט.
  • סעיפים המסדירים את חלוקת הרכוש המשותף והזכויות הסוציאליות (פנסיות, קרנות השתלמות, קצבאות ילדים) שבני הזוג צברו במשך שנות נישואיהם. 
  • הסדרת סוגיות במשמורת על הילדים וחלוקת זמני שהות.
  • הסכמה על חלוקת חובות של בני הזוג ומשכנתאות.
  • בנושא הילדים: הסכם גירושין יכלול את קביעת מזונות הילדים בין ההורים.
  • הורים מתגרשים יכולים לקבוע בהסכם את דרכי קבלת ההחלטות לגבי הילדים, לדוגמא: חינוך הילדים, מסגרות חינוך ומתן אינפורמציה, מרחק המגורים של ההורים, חלוקת נסיעות עם הילדים לחו"ל.
  • ההסכם יכול לכלול סעיפים מיוחדים ליישוב מחלוקות שיתגלו בעתיד בכל הקשור בנושא הילדים.

תהליך הגשת ההסכם לאישור:

בני זוג אשר מבקשים לאשר את הסכם הגירושין, יגישו בקשה משותפת לצורך כך אל אחת מן הערכאות המשפטיות.

הבקשה כרוכה בתשלום אגרה ואליה יש לצרף כמובן עותק של הסכם הגירושין החתום.

לאחר שהוגשה הבקשה כאמור, תקבע הערכאה המשפטית מועד דיון ובמסגרתו, יוודא בית המשפט כי הצדדים חתמו על הסכם הגירושין מתוך רצון חופשי, ללא כפיה או לחץ וכי הם מבינים את הוראות ההסכם ומשמעותו.

כאשר הסכם הגירושין מנוסח על ידי עורך דין מומחה לענייני משפחה, הליך אישור ההסכם יעבור במרבית המקרים בקלות רבה ובית המשפט ייתן את אישורו להסכם במעמד הדיון.
לעיתים, יכול בית המשפט לבקש לבצע תיקון בהסכם טרם ייתן את אישורו אך גם במצבים אלו, מדובר לרוב בתיקון פשוט אשר לא יעכב את ההליך.

אני מזמין אותך לשיחת ייעוץ משפטית מקצועית עם עורך דין לענייני גירושין בצפון,
ללא התחייבות עם

איפה כדאי להגיש את הסכם הגירושין? בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה?

בשונה מתהליכי גירושין משפטיים לוחמניים, כאשר מדובר בהסכם גירושין בהסכמה, אין הבדל בין אישור בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה. בית הדין ובית המשפט לענייני משפחה אינם דנים בתיק וכל תפקידם הוא לוודא שאתם מבינים על מה אתם חותמים, שהילדים לא נפגעו בהסכם הגירושין ושאתם חותמים על ההסכם מרצונכם המלא וללא כפייה. בשני המקומות ההסכם יקבל תוקף דומה ושווה. השאלה היחידה שצריכה להישאל היא שאלת הגט.

מאחר ואת טקס הגירושין וקבלת הגט ניתן לבצע אך ורק בבית הדין הרבני, במידה ותבקשו לתת להסכם הגירושין תוקף של פסק דין בבית המשפט לענייני משפחה, עדיין תצטרכו לגשת לבית הדין הרבני על מנת ולבצע בו את טקס הגירושין. על כן, אם תרצו לחסוך את הבירוקרטיה שבהגשת בקשה נוספת לביצוע הטקס בבית הדין הרבני, תוכלו לבצע את אישור ההסכם ואת הטקס ברבני, מבלי להידרש לעמוד בתור למזכירות בית הדין הרבני אחרי שסיימתם בבית המשפט לענייני משפחה.

במקרים מסוימים, כאשר מאשרים את הסכם הגירושין בבית הדין הרבני, ניתן לתת תוקף של פסק דין להסכם הגירושין ואף לקיים את טקס הגירושין באותו היום ובכך לחסוך זמן ובירוקרטיה.

האם ניתן לשנות או לבטל את הסכם הגירושין לאחר שנחתם ואושר בבית המשפט?

במקרה שבו מי מהצדדים אינו עומד באחת או יותר מהוראות הסכם הגירושין, העניין נחשב כהפרה של הסכם גירושין. הפרת סעיפי הסכם הגירושין נחשבת פשוט כמשמעו – להפרת פסק דין.

קיימות דוגמאות רבות להפרות של הסכם גירושין, לדוגמא, אי תשלום מזונות, אי קיום חלוקת רכוש על פי הוראותיו של הסכם הגירושין, אי חלוקת כספים/חובות, אי קיום הסדרי חלוקת השהייה עם הקטינים, אי פינוי דירת מגורים על פי הוראותיו של הסכם וכו'.

הצד שהפר את פסק הדין עלול להיות חשוף בפני תביעות משפטיות, סעדים בהוצאה לפועל, תלונות במשטרה, והדבר עלול אף לחייבו בסופו של יום בהוצאות משפט ואף בפיצויים על נזקים.

חשוב לזכור שהפרת הסכם גירושין (שאושר וקיבל תוקף של פסק דין) כמוה כהפרת פסק דין והיא עלולה לגרור אחריה סנקציות קשות כלפי הצד המפר.

שלום, שמי אמיר בר-לב, עורך דין גירושין בחיפה. אני וצוות המשרד שלי בעלי 27 שנות ניסיון בניהול תיקי גירושין ודיני משפחה, בהישג מרשים של 97% הצלחה בכל איזור הצפון. אני מתמחה בתיקי גירושין מורכבים, ומעניק ללקוחות שלי ליווי משפטי מקצועי, אנושי ומהיר בכל הקשור להליכי גירושין – במחיר הוגן.

לפני מס' שנים נבחרתי להיות שופט בבית הדין לענייני משפחה, אך החלטתי לוותר על הכהונה על מנת להמשיך ולעבוד עבור הלקוחות שלי בכל הקשור לענייני משפחה וגירושין בנהריה, חיפה, קריות וכל איזור הצפון!.

גירושין הם תהליך מורכב. יחד נהפוך אותם לפשוטים יותר.
אני מזמין אותך למלא את הטופס, ולקבל שיחת ייעוץ מעורך דין גירושין ברמה הגבוהה ביותר בנהריה.
או להתקשר אליי:
לווטסאפ עם עו"ד ברלב