עורך דין גירושין בחיפה

5 סיבות לניסוח הסכם ממון בזמן הנישואין

הידעתם? כתיבת הסכם ממון בזמן הנישואין, תעזור לכם בצורה שלא תאמינו, חלילה אם תתגרשו. על 5 הסיבות העיקריות לכתיבת הסכם ממון בזמן הנישואין – בכתבה הבאה. קריאה מהנה!

בחוק הישראלי

על פי חוק יחסי ממון בין בני זוג התשל"ג – 1973, הסכם ממון , בין שנעשה לפני הנישואין ובין שנעשה לאחר הנישואין יש לערוך בכתב, והוא כפוף לאישורו של בית משפט לענייני משפחה או של בית דין רבני.  הסכם ממון הינו מסמך חוקי הנעשה על ידי בני הזוג המעוניינים להסדיר בצורה רשמית את ענייני הממון שביניהם. בהסכם הממון יופיע פירוט של כל רכוש כזה או אחר של אחד מבני הזוג. בנוסף יפורט בהסכם, רכושו הפרטי והאישי של אחד מבני הזוג בנפרד, בכדי למנוע לבטים והפתעות במידה של פרידה. הסכם זה אינו מוגבל לזוגות נשואים בלבד, ונהוג לעשותו גם בקרב אלו החיים בזוגיות ללא נישואים, מקימים משפחה וחולקים את חייהם גם ללא קיום הליך הנישואים הפורמאלי ברבנות. מטרתו העיקרית של הסכם הממון הינה הסדרה מראש כל כל ענייני הרכוש במידה ובני הזוג יגיעו למצב בו הם מחליטים "לפרק את החבילה".

 

הסכם ממון בענייני גירושין

כאשר מחליטים בני זוג להתגרש, הם נאלצים להחליט ביניהם על חלוקת הרכוש. עפ"י חוק, זכאי כל אחד מבני הזוג ל-50% מהרכוש המשותף שלהם.

במידה והחליטו בני הזוג לסיים את מערכת היחסים שלהם והם חתמו על הסכם ממון מבעוד מועד – ישנה הכרעה המוכנה מראש בנוגע לכל הרכוש של בני הזוג, ואין צורך לעבור דרך המערכת המשפטית שתיתן הכרעה בנושא הזה.

המחלוקת העיקרית בין בני זוג בהליך גירושין הוא עניין הרכוש. אין תחליף לכוחו של הסכם ממון שנכתב מבעוד מועד, ומעגן את כל נושאי הממון מראש – ומונע מחלוקות קשות בעת הליך גירושין.

אני מזמין אותך לשיחת ייעוץ משפטית מקצועית בנושא גירושין ומשפחה,
ללא התחייבות.

5 סיבות ליצירת הסכם ממון בזמן הנישואין:

  1. הילדים לא יפגעו – בהליך גירושין זוגות רבים מוצאים את עצמם במלחמה קשה כנגד בן הזוג שני במגוון נושאים. לכן, כל מחלוקת עתידית על כסף, כל קרב נוסף שנכנס לארסנל המלחמה שלכם, הוא מיותר.
  2. כל אדם זכאי לרכוש שלו – הסכם הממון יוצר הגדרה מדוייקת למי שייך הרכוש בצורה מפורטת לכל אדם ואדם. כאשר הסכם כזה מוכן מראש, תוכלו להיות בטוחים שהרכוש שלכם – נשאר הרכוש שלכם.
  3. מונע מחלוקות עתידיות על כסף – כאשר אנו יוצרים הסכם ממון טרם הנישואין או טרם התחלת הזוגיות, אנו בעצם נמנעים ממחלוקת שהיא בתאוריה בלבד. אך חשוב לזכור, אחד מכל שלושה זוגות בישראל – מתגרש. כשאנו מבינים את המספרים וקולטים את כמות המתגרשים הגדולה, אני חושב שבחירה בהסכם ממון שמונע מחלוקות עתידיות על כסף הוא הכלי החכם ביותר שבו תוכלו להשתמש.
  4. מונע סיבוכים משפטיים – במידה ואחד מבני הזוג נקלע לסיבוכים משפטיים ולתשלום חובות לנושים שונים, באמצעות הסכם הממון יוכל להעיד בן הזוג שלא הסתבך, מה הוא רכושו שלו, ושאין לו קשר להסתבכות הכלכלית של בן הזוג.
  5. לאהוב ולא בגלל הכסף שלכם – כמובן שלא הייתי מאחל לאף אחד שנישואיו יתבססו על יכולותיו או יכולתיה הכלכליות. אך מכיוון שאין לנו שליטה על כל בני האדם ולפעמים אין בידינו לדעת על רצונותיהם של נוכלים ושרלטנים שונים, ובמידה ואחד מבני הזוג הוא אמיד מאוד כלכלית לעומת בן הזוג השני, באמצעות חתימה על הסכם ממון תוכלו להיות בטוחים שבן הזוג שאיתכם לא אוהב אתכם רק בגלל הכסף שלכם.

הבעיה העיקרית

הבעיה העיקרית עם הסכם ממון שהוא מצטייר בפני אנשים רבים כגורם שמעיד על חוסר בטחון בתוך הזוגיות, ושהסיבה היחידה לעשות אותו היא רק כי בן הזוג השני לא מאמין באמת ובתמים בזוגיות / בנישואים שלהם. חשוב לזכור, גם אם בן או בת זוגתכם לא מעוניינים בחתימה על הסכם כזה ואתם מרגישים שזו הדרך הטובה ביותר לשמור על האינטרסים שלכם ולמנוע פגיעה עתידית בכם ובמשפחה שלכם – אל תוותרו עליו.

שלכם,

עורך דין גירושין בחיפה,

אמיר בר-לב

גירושין הם תהליך מורכב. יחד נהפוך אותם לפשוטים יותר.
אני מזמין אתכם להשאיר פרטים, ואחזור אליכם לשיחת ייעוץ והכוונה בכל נושא משפטי לו אתם זקוקים לעזרה.
או שתתקשרו אליי:
לווטסאפ עם עו"ד ברלב