עורך דין גירושין בחיפה

החוק ששבר את הכללים: "בקשה ליישוב סכסוך"

אם עד לפני מספר שנים, היה מחליטים בני הזוג שהם מעוניינים להתגרש, הם היו מתחילים בהליך הגירושין דרך תביעת גירושין בבתי הדין השונים. כיום, המצב הוא השונה: לפני הגשתה תביעה של בני הזוג, צריך להגיש לבית המשפט לענייני משפחה: בקשה לישוב סכסוך. 

מטרת החוק לעודד זוגות המבקשים להתגרש, לבדוק אפיקים אחרים ליישוב הסכסוך ביניהם, לפני הפנייה להליך המשפטי.

 

עורך דין לגירושין אמיר בר-לב מסביר על החוק ששינה את הכללים בכל הנוגע לגירושין במדינת ישראל.

עורך דין גירושין בחיפה

מה משמעות החוק בנושא "יישוב סכסוך"?

על פי אתר כל זכות:

• בני משפחה שנתגלע ביניהם סכסוך בנושאים שיפורטו, לא יכולים להגיש תביעה לערכאה משפטית לפני שהגישו בקשה לישוב סכסוך.


• הליך יישוב הסכסוך נועד למנוע פנייה מיותרת לבתי המשפט ולסייע לצדדים לסיים את הסכסוך בדרכי שלום ובהסכמה.


• עם הגשת הבקשה חלה תקופה של עיכוב הליכים במהלכה הצדדים לא יכולים לפנות לערכאות משפטיות, למעט בעניינים דחופים.


• אם הליך יישוב הסכסוך לא צלח, לצד שהגיש את הבקשה שמורה הזכות להגיש ראשון את תביעתו לערכאה לבחירתו, בתוך פרק זמן מוגדר. אם לא הוגשה תביעה בפרק זמן זה, יכול הצד השני להגיש תביעה לערכאה לבחירתו.


• ההליך ביחידות הסיוע אינו כרוך בתשלום.


• הצדדים יכולים להיות מיוצגים על ידי עורכי דין בהליך ביחידת הסיוע, החל מהפגישה השנייה.


• מי שזכאי לסיוע משפטי בתחום משפחה ומעמד אישי מטעם האגף לסיוע משפטי, יכול לקבל ייעוץ וליווי מטעם משרד המשפטים, וכן השתתפות בחלקו בשכר הטרחה של המגשר, במקרה שהצדדים בוחרים לפתור את הסכסוך באמצעות הליך גישור.

המקרים שבהם תוגש בקשה ליישוב סכסוכים לפני הגשת התביעה לבית המשפט או לבית הדין:

1. ענייני נישואין וגירושין.

2. יחסי ממון בין בני זוג, כולל תביעות כספיות או רכושיות שנובעות מהקשר בין הצדדים, חוץ מתביעות בענייני צוואות, ירושות ועזבונות.

3. מזונות (כולל מזונות זמניים) או מדור של בן זוג או של ילד.

4. מזונות או מדור של צעיר (בגיר עד גיל 21), או סכסוך בין צעיר כאמור לבין ההורה שלו או שני ההורים.

5. כל עניין הנוגע לילד, חוץ מתובענה לגבי החזרת ילד חטוף וצו עיכוב יציאה מהארץ בהקשר לילד חטוף.

6. אבהות או אמהות לגבי ילד, חוץ מתביעה שהוגשה בהסכמת הצדדים.

שימו לב: בניגוד למה שהיה נהוג בעבר, החובה להגיש בקשה ליישוב סכסוך לפני שמגישים תביעה בעניינים שצוינו, חלה על כל מי שמבקש להגיש תביעה בבית המשפט לענייני משפחה או בבית דין דתי שהוקמה לידו יחידת סיוע. 

כתב יישוב סכסוך

ביום הגשת הבקשה לישוב סכסוך נקבע לבני הזוג תאריך קרוב לפגישה עם עובדת סוציאלית ביחידת הסיוע. פגישה זו מכונה פגישת מהו"ת (מידע היכרות ותיאום).
שני בני הזוג חייבים להתייצב לפגישה. ניתן להטיל סנקציות כספיות על בן זוג שלא התייצב לפגישה.
לפגישת המהו"ת, המתקיימת עם עובדת סוציאלית מיחידת הסיוע המתמחה ביישוב סכסוך, מוזמנים הצדדים בלבד.
מטרת הפגישה הראשונה היא להכיר את הצדדים, את צורכיהם ואת הדינמיקה של הסכסוך, במטרה לבחון דרכים לישוב הסכסוך בדרכי שלום ובהסכמה. בנוסף, יינתן לבני הזוג מידע על ההשלכות הרגשיות והכלכליות של הליכי גירושין וכיצד ניתן ליישב את הסכסוך בדרכי שלום (כגון ייעוץ, גישור, טיפול משפחתי, טיפול זוגי, גירושין בשיתוף פעולה).

בפגישה הראשונה לא ייעשה ניסיון ליישוב הסכסוך המשפטי, למעט ניסיון להגיע להסכמה בעניין הסדרים זמניים בעניין מזונות, החזקת ילדים והסדרי שהייה. זאת, אם בני הזוג מעוניינים בכך ולאחר שניתנה להם הזדמנות להתייעץ עם עורכי דינם בעניין.

בתום פגישת המהו"ת, ככל שהעובדת הסוציאלית תחשוב שיש טעם לכך, היא תציע לבני הזוג להשתתף בפגישות נוספות (עד 3 פגישות נוספות) יחד עם עורכי הדין שלהם, ככל שיבקשו לצרפם, כדי לגבש הסכם שיסיים את הסכסוך – בין אם הסכם גירושין, או הסכם שלום בית, או הסכם שלום בית ולחילופין גירושין או כל הסכם אחר.
בני הזוג צריכים להודיע ליחידת הסיוע בתוך 10 ימים, האם הם מעוניינים להמשיך את הליך יישוב הסכסוך ואת תקופת עיכוב ההליכים בה לא ניתן להגיש תביעות. כעקרון, לפי החוק, הליך יישוב הסכסוך יכלול ארבע פגישות מהו"ת, אולם יחידת הסיוע רשאית לקיים מספר קטן יותר של פגישות. משכך, רק פגישת המהו"ת הראשונה היא חובה.

אני מזמין אותך לשיחת ייעוץ משפטית מקצועית עם עורך דין לענייני גירושין ומשפחה בצפון,ללא התחייבות עם

איפה המפגשים נעשים?

המפגשים נעשים ביחידת הסיוע שליד הערכאה השיפוטית. יחידות הסיוע הן שירות ציבורי, טיפולי וחדשני במינהל של"מ – שיקום, ליווי ומניעה, של משרד הרווחה והביטחון החברתי. הן פועלות לצד בתי המשפט לענייני משפחה ובתי הדין הדתיים. היחידות פועלות במטרה לסייע למשפחות הנמצאות בסכסוך משפחתי-משפטי או לקראת גירושין, בהתמודדות עם המשבר ובניסיון ליישב את הסכסוך בדרכי שלום.

מהן יחידות הסיוע?

היחידות הן טיפוליות ובהן צוות עובדים סוציאליים, עורכי דין ומומחים נוספים מתחום הטיפול והגישור במשפחה, בעלי ניסיון טיפולי רב עם משפחות בהליכי פרידה וגירושין.

השירות מעסיק גם פסיכולוגים ופסיכיאטרים כנותני שירות חיצוניים, המספקים שירותי ייעוץ למשפחות ולצוות המקצועי בשירות.

מהן התוצאות האפשריות לאחר המפגשים ביחידות הסיוע?

בפגישה האחרונה תקבלו מהעובד/ת הסוציאלי/ת טופס שבאמצעותו עליכם להודיע את החלטתכם על המסלול בו בחרתם – ניסיון ליישב את הסכסוך בהסכמה, או הגשת תביעה. את הטופס עם הבחירה עליכם להחזיר ליחידת הסיוע תוך 10 ימים. חשוב להגיע ליחידת הסיוע כשאתם מיוצגים על ידי עורך דין העוסק בגירושין ותקבלו ייעוץ והדרכה לשמירת האינטרסים שלכם.

עורך דין לענייני משפחה בצפון

אם לא מצליחים להסכים, מה השלב הבא?

במקרה שההליך מסתיים ללא הסכמה וללא הסכם, ובני הזוג לא מסכמים על יישום הליכי גישור חלופיים, הצד שהגיש תחילה את הבקשה ליישוב הסכסוך יכול להגיש, בתוך 15 יום מתום תקופת עיכוב ההליכים, תביעות לבית הדין הרבני ו/או לבית המשפט לענייני משפחה, ולבחור אילו תביעות תידונה בבית המשפט לענייני משפחה ואילו תביעות בבית הדין הרבני.

אם בן הזוג שהגיש את הבקשה לישוב סכסוך, לא הגיש את תביעותיו בתוך 15 ימים, או שהגיש תביעות רק בחלק מהעניינים שבמחלוקת, רשאי הצד השני להגיש תביעה לבית המשפט או לבית הדין בעניינים שלא הוגשה תביעה לגביהם.

 

ולשאוף להמנע מהגעה לבתי המשפט דרך גירושין בהסכמה:

שלום, שמי אמיר בר-לב, עורך דין גירושין בחיפה. אני וצוות המשרד שלי בעלי 27 שנות ניסיון בניהול תיקי גירושין ודיני משפחה, בהישג מרשים של 97% הצלחה בכל איזור הצפון. אני מתמחה בתיקי גירושין מורכבים, ומעניק ללקוחות שלי ליווי משפטי מקצועי, אנושי ומהיר בכל הקשור להליכי גירושין – במחיר הוגן.

לפני מס' שנים נבחרתי להיות שופט בבית הדין לענייני משפחה, אך החלטתי לוותר על הכהונה על מנת להמשיך ולעבוד עבור הלקוחות שלי בכל הקשור לענייני משפחה וגירושין בנהריה, חיפה, קריות וכל איזור הצפון!.

גירושין הם תהליך מורכב. יחד נהפוך אותם לפשוטים יותר.
אני מזמין אותך למלא את הטופס, ולקבל ייעוץ מעורך דין גירושין ברמה הגבוהה ביותר בצפון.
או להתקשר אליי:
לווטסאפ עם עו"ד ברלב