עורך דין גירושין בחיפה
עורך דין גירושין בחיפה

טובת הילדים: הדבר היחיד שמשנה באמת

חינוך וערכים, עתידם בעולם, השפעות פסיכולוגיות, יחסים בין אישיים וכסף, הם רק חלק מהגורמים שבהם אנו צריכים להתחשב כאשר אנו מדברים על השפעות הילדים עקב הגירושין. חלק מהנושאים הנידונים בבית המשפט בעת הליך הגירושין כמו לדוגמא הסדרי זמני שהות וחלוקת המזונות – אלו נושאים שמשפיעים באופן ישיר על הילדים. לעומתם, נושאים כמו חלוקת הרכוש, הסכם ממון, גט וסרבנות גט, מתקשרים לילדים (בחלק מהמקרים) רק באופן עקיף, וסביר שישפיעו במידה פחותה יותר עליהם. הליכי גירושין מלווים לרוב ב"מלחמות" בין בני הזוג, וההצעה שלי? בין כל הקרבות, המלחמות והאגו – שימו במקום הראשון את טובת הילדים.

בשביל לשמור על פגיעה מינימלית ככל האפשר בילדים בעת הליך הגירושין, אתם זקוקים לשיתוף פעולה עם בן או בת הזוג השותפים להליך. אבל לצערי, פעמים רבות נדרשים לעבוד עם פרטנר שלא מעניין אותו שום דבר מלבד עצמו, הוא מעוניין לצאת עם ידו על העליונה, עם סכום כסף גבוה ככל האפשר בעת חלוקת הרכוש והילדים הם הדבר האחרון שמעניין אותו. במקרים כאלה, אין ברירה אלא להקלע להליך גירושין בבית המשפט, שם תצטרכו להלחם על הזכויות שלכם ושל הילדים שלכם. כאשר האדם מולכם לא מעוניין לשמור על עתיד הילדים, תצטרכו לעשות זאת בעצמכם, כי אתם כן מבינים – טובת הילדים זה הוא הדבר היחיד שחשוב בעיניי. 

עורך דין גירושין בחיפה

הדרך הטובה ביותר בעייני, לשמור על הילדים היא להתרכז במה שיהיה נכון להם, לא במה שיהיה נכון לכם. לדוגמא:

  1. לבחור לגור במקום שבו הם יוכלו להתפתח, לגדול ולשאוף הכי גבוה שאפשר ללא עול הגירושין על כתפיהם. 
  2. להסכים על גובה מזונות שיבטיח שלא יהיה חסר לילדים שום משאב חיוני, ותוכלו לפרנס אותם עד שהם יצאו לעצמאותם ביום מן הימים. 
  3. בחלוקת הרכוש, צריכה להיות דרך מחשבה על איך הכסף, הדירה, הרכב ושאר הנכסים שיתקבלו – יתרמו לפיתוח עתידם של צאצאיכם. 
  4. בנוסף, חשוב לשאוף להסדרי שהות הכוללים מעורבות משותפת ככל האפשר של שני ההורים. הסיבה היא, במקרה הזה, שכאשר כל הורה שואף להיות עם ילדיו זמן מספק, הוא יכול להיות בטוח בוודאות שהערכים והמסרים החינוכיים שהוא מעוניין להקנות לו אכן יועברו. באמצעות מחשבה על המשפחה ביום שאחרי הגירושין נוכל למנוע מילדינו לחוות גירושין "רעים". היחסים הבין אישיים שלכם איתם יישמרו, וכך גם מחלוקות על כספים שהם צריכים לקבל כפינוק ופיצוי על הגירושין יימנעו. ההשפעות הפסיכולוגיות יהיו קלות יותר עבורן, והם לא יצטרכו לחוות הליך גירושים קשה, כמו שעוברים ילדים רבים להורים שמתגרשים באמצעות "מלחמות" וקרבות עד זוב דם.שימו את טובת ילדיכם לפניכם, מבלי לאבד את האינטרסים שלכם. שמרו על קשר בריא ותקין עם בן או בת הזוג שאיתו אתם עוברים את ההליך. נסו להגיע להסכמות איך עתיד הילדים יוכל להיות טוב יותר ואיך תוכלו להקטין יחד את ההשפעות הפסיכולוגיות ואת ההרחקה של הילדים ממכם. אני מאחל לכם בהצלחה, וכמובן שאשמח לענות ולעזור בכל שאלה.

דרך מחשבה על הילדים ביום שאחרי הגירושין, תוכלו למנוע מהם לחוות את הגירושין כ-"רעים" או טראומתיים, חלילה.

ואגב, במצב כזה? כולם מרוויחים! היחסים הבין אישיים ביניכם לבינם יישמרו, וכך גם מחלוקות על כספים שהם צריכים לקבל כפינוק ופיצוי על הגירושין סביר להניח שיימנעו. ההשפעות הפסיכולוגיות יהיו קלות יותר עבורן, והם לא יצטרכו לחוות הליך גירושים קשה, כמו שעוברים ילדים רבים להורים שמתגרשים באמצעות "מלחמות" וקרבות עד זוב דם.ואגב, במצב כזה? כולם מרוויחים! היחסים הבין אישיים שלכם איתם יישמרו, וכך גם מחלוקות על כספים שהם צריכים לקבל כפינוק ופיצוי על הגירושין יימנעו. ההשפעות הפסיכולוגיות יהיו קלות יותר עבורן, והם לא יצטרכו לחוות הליך גירושים קשה, כמו שעוברים ילדים רבים להורים שמתגרשים באמצעות "מלחמות" וקרבות עד זוב דם.

ושוב, ההמלצה שלי: שימו את טובת ילדיכם לפניכם, מבלי לאבד את האינטרסים שלכם. שמרו על קשר בריא ותקין עם בן או בת הזוג שאיתו אתם עוברים את ההליך. נסו להגיע להסכמות איך עתיד הילדים יוכל להיות טוב יותר ואיך תוכלו להקטין יחד את ההשפעות הפסיכולוגיות ואת ההרחקה של הילדים ממכם. אני מאחל לכם בהצלחה, וכמובן שאשמח לענות ולעזור בכל שאלה.

שלכם,

עורך דין גירושין בחיפה,

אמיר בר-לב

טובת הילדים עבורך היא לפני הכל?
אני מזמין אותך לשיחת ייעוץ משפטית מקצועית בנושא גירושין ומשפחה,
ללא התחייבות עם
עורך דין גירושין קריות
לווטסאפ עם עו"ד ברלב