עורך דין גירושין בחיפה

עורך דין גירושין בקריות מסביר: למה גירושין בהסכמה עדיפים על מלחמות מיותרות?

עם יד על הלב: כשבני זוג מגיעים למצב בו הם מחליטים להתגרש, אני מאמין שהם צריכים לשאוף להסכם גירושין בהסכמה. למה? בראש ובראשונה כדי לשמור על הילדים שלכם ועל המשפחה ביום שאחרי הגירושין. בנוסף, זוהי דרך לחסוך כסף רב, במידה ובוחרים בנתיב של מריבות בבתי המשפט. מה הם גירושין בהסכמה? למי הם מתאימים? מה היתרונות בהליך כזה? כל הפרטים בכתבה.

עורך דין גירושין בקריות

מהם גירושים בהסכמה?

גירושין בהסכמה הם כל הליך גירושין בו הזוג מתגרש באופן הדדי ומכבד ותחת הסכמה משותפת לנהוג בשלום ולהגיע להסכמות, מבלי להגרר למריבות ו"מלחמות" בבתי המשפט.  

הסכם גירושין בהסכמה נועד לקבוע את אופן הליך פירוק התא המשפחתי, וכן לעצב אותו במסגרת מסודרת וקבועה בעתיד, לתקופה שלאחר גירושין.

למי מתאימים גירושים בהסכמה?

הליך של גירושין בהסכמה מתאים לכל זוג שהחליט להפריד כוחות, ומעוניין להגיע להסכם הוגן לשני הצדדים. הליך כזה דורש מבני הזוג להיות כנים אחד עם השניה בכל שלבי ההליך, ולמצוא פתרון שיהיה נכון בעיקר עבור הילדים אבל גם עבור הצד השני.

איזה נושאים נהוג להסדיר במסגרת הסכם גירושין בהסכמה?

  • מתן הגט: הסכם הגירושין יכלול סעיפים המתייחסים מפורשות ומסדירים את מתן הגט.
  •  חלוקת הרכוש:חלוקה של הרכוש המשותף והזכויות הסוציאליות (פנסיות, קרנות השתלמות, קצבאות ילדים) שבני הזוג צברו במשך שנות נישואיהם. רכוש: דירת מגורים, רכבים, השקעות, חסכונות, חשבונות בנק, מיטלטלין – תכשיטים, אביזרים ובנוסף החזקת חיות מחמד.
  • משמורת: קביעת המשמורות על הילדים וחלוקת זמני שהות.
  • הסדר חובות: הסכמה על חלוקת חובות של בני הזוג ומשכנתאות.
  • ילדים ומזונות: הסכם גירושין יכלול את קביעת מזונות הילדים בין ההורים.

מה היתרונות בהליך גירושין בהסכמה?

1. חסכון בזמן – גירושין בהסכמה הוא הליך מהיר יחסית, בהרבה לעומת ניהול תיקי גירושין.


2. חסכון של כסף – גירושין בהסכמה הוא הליך זול בהרבה לעומת ניהול תיקי גירושין יקרים.


3. שליטה בתוצאה – גירושין בהסכמה מאפשר לבני הזוג להגיע בעצמם ומתוך בחירה חופשית והדדית להסכם גירושין מושכל ומוסכם.


4. שקט נפשי – הצדדים חוסכים הרבה מתיחות ועוגמת נפש מהליך המשפטי המתיש בו כל צד טוען כנגד הצד השני, אין כל ספק שהשקט הנפשי בהם זוכים הצדדים שמצליחים להתעלות על חילוקי הדעות ביניהם יניבו לצדדים שקט ומרגוע נפשי.


5. צמצום הטראומה לילדים – ניהול תביעות גירושין גורם לכאב וסבל לכל המשפחה, בייחוד כאשר יש ילדים קטנים ברקע. ניתן להבחין כי חלוקת רכוש בהסכמה מונעת את הקושי של עריכת חלוקת רכוש בגירושין עם ילדים בצורה שאינה מוסכמת אשר עלול לפגוע בטובת הילדים, כמו כן המריבות האין סופיות על משמורת הילדים עלולה להוביל במקרים קשים לניכור הורי.


6. יציבות לאורך זמן – הסטטיסטיקה מעידה על כך, כי הסכמי גירושין בהסכמה יציבים יותר לאורך זמן, שכן עסקינן בהסכמים שהצדדים הגיעו אליהם מתוך רצון ובחירה והתוצאה לא נכפתה עליהם ע”י ערכאות.

אני מזמין אותך לשיחת ייעוץ משפטית ללא התחייבות עם

האם יש גם חסרונות?

להסכם גירושין יש גם חסרונות, או, ליתר דיוק, אתגרים. מכיוון שמדובר בהסכם פשרה, אף צד לא יקבל את כל מה שהוא רוצה. שניכם תצטרכו להתפשר, ממש כמו בחיים המשותפים שלפני הפרידה. מלבד זאת, עריכת הסכם פשרה והבנות דורשת רמה גבוהה של שיתוף פעולה בין שני אנשים שזה עתה החליטו לסיים את הקשר הזוגי ביניהם. זהו אתגר שדורש הרבה סבלנות ונחישות על מנת שיצליח. לכן, מומלץ לבצע אותו עם עורך דין המתמחה גם בגישור גירושין.

כמה עולה להתגרש בהסכמה?

הליך של גירושין בהסכמה מורכב משני חלקים מרכזיים. הראשון הוא בניית הסכמות, ובשבילן צריך כמובן שעות גישור. לאחר שכל הנושאים מוסכמים ומקובלים על שני הצדדים נשאר כמובן לכתוב את ההסכמות עבור בית המשפט או בית הדין בצורה של הסכם גירושין (זאת המטרה הסופית של ההליך).

המחיר השעתי נע בין 500 ל-1,200 ₪ (המחיר ב”מוסכם – מרכז מהגשרים הארצי” נע בין 490 ל-750) בתוספת מע”מ כמובן, ובניית ההסכם נעה בין 5,000 ל-12,000 ₪ (המחירים במוסכם נעים בין 4,500 ל-8,500). בסה”כ עלות ממוצעת של כל ההליך (זה כמובן תלוי בזוג עצמו וביכולותיו של המגשר) נעה בין 8,000 ל-14,000 ₪. העלות הזו נמוכה משמעותית מהליך משפטי של תביעות גירושין כמובן. 

צריך לשים לב שוב: גירושין בהסכמה היא הדרך הטובה ביותר מבחינה כלכלית לסיום הנישואין בשלום.

איך מגישים את הבקשה להתגרש ללא עורך דין?

כל מה שצריך לעשות זה לתאם פגישת היכרות עם מגשר/ת ששניכם מסכימים עליו. חשוב מאד שזה יהיה מגשר מוסמך עם הרבה ניסיון בתחום כי בדרך כלל ישנה הזדמנות אחת ויחידה לסיים את ההליך בצורה של גירושין בהסכמה. זוג יקבל הסבר מפורט על התהליך. המגשר יבין מהן הנקודות החשובות ביותר לכל אחד מבני הזוג ויחד איתם יעבור על כל הנושאים שלגביהם יצטרכו בני הזוג לקבל החלטות. לאחר שיאסוף את כל חלקי הפאזל (הכנסות/הוצאות, כספים, רכוש וכד’) הוא יתחיל יחד הזוג לחלק את הכל לשני חלקים הוגנים עם אופק כלכלי נכון עבור כל אחד מבני הזוג וכמובן עבור ילדיהם.

 

השלבים של גירושין בהסכמה:

– לפנות לייעוץ משפטי אישי – יש לפנות לעו”ד שעיקר עיסוקו בענייני משפחה וגירושין. עורך הדין ינחה כיצד עליכם לפעול ואיפה כדאי להגיש את ההסכם: בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני.

– להסדיר את כל העניינים של ההסכם: חלוקת הרכוש, קביעת זמני השהות, המזונות וכלכלת הילדים.

– להסדיר סוגיות נוספות הקשורות לכל זוג בנפרד, כמו: מזונות אישה במקרים מסוימים,  נזיקין במסגרת הזוגיות, מוניטין וכו' וכו'.

– להגיש את הבקשה לבית המשפט, בעזרת עורך דין גירושין או בלעדיו.

כתבות נוספות מהזמן האחרון:

שלום, שמי אמיר בר-לב, עורך דין גירושין בקריות. אני וצוות המשרד שלי בעלי 27 שנות ניסיון בניהול תיקי ם של דיני משפחה, בהישג מרשים של 97% הצלחה בכל איזור הקריות, חיפה והצפון. אני מתמחה בתיקי משפחה וגירושין מורכבים, ומעניק ללקוחות שלי ליווי משפטי מקצועי, אנושי ומהיר בכל הקשור להליכי משפחה וגירושין – במחיר הוגן.

לפני מס' שנים נבחרתי להיות שופט בבית הדין לענייני משפחה, אך החלטתי לוותר על הכהונה על מנת להמשיך ולעבוד עבור הלקוחות שלי בכל הקשור לענייני משפחה וגירושין בנהריה, חיפה, קריות וכל איזור הצפון.

גירושין הם הליך מורכב. יחד נהפוך את המצב לפשוט יותר.
אני מזמין אותך למלא את הטופס, ולקבל ייעוץ מקצועי מיד, ללא התחייבות.
או להתקשר אליי:
לווטסאפ עם עו"ד ברלב