עורך דין גירושין בחיפה

להתגרש ולשמור על המשפחה

אם הגעתם לנקודה בה הזוגיות איננה עובדת יותר, או שהסתכסכתם עם בן זוגכם עד מצב בו אינכם מסוגלים יותר לתקשר בצורה ברי,אה כנראה שפניכם מועדות לעבר הליך הגירושין. כמו הליך הנישואים, גם הליך הגירושין בישראל הינו תחת סמכותו הבלעדית והיחידה של בית דין הרבני.
זוג אשר לא יתגרש כדת וכדין בבית הדין הרבני לא יוכל להינשא בשנית, שכן ההליך כאמור הוא תחת פיקוחו הבלעדי של בית הדין הרבני, אותו בית דין שאמור לאשר את הנישואים חדשים.

מעבר להליך הפורמאלי המתנהל ברבנות, ענייני גירושין לרוב מגיעים להתדיינויות רבות בבתי המשפט, יוצרות סכסוכים בין בני הזוג על קביעת המשמורות על הילדים, על גובה המזונות ועל חלוקת הרכוש. הדיונים בהליך הגירושין יכולים להתנהל בבית המשפט או בבית הדין הרבני, כאשר לשני בתי הדין משקל זהה בהחלטותיהם. הקביעה היכן יבוצעו דיונים אלה הם בהתאם למקום בו מגישים את תביעת הגירושין. לכן, מומלץ שעוד לפני ההגעה לבית הדין הרבני לצורך מתן גט, רצוי להגיש את תביעת הגירושין בבית הדין בו החלטתם להתגרש.

איפה כדאי להגיש את תביעות הגירושין?

אני חושב שכאשר אנו שואלים "איפה כדאי להגיש את תביעת הגירושין?", כלומר באיזה בית דין עליי לבחור, אנחנו לא שואלים את השאלה הנכונה. שאלה טובה יותר צריכה להיות "איפה אוכל לעבור את הליך הגירושים בדרך הטובה ביותר עבור המשפחה שלי ביום שאחרי?" איך אמנע את הפגיעה בילדים, ואיך אוכל לשמור על האינטרסים שלי בצורה הטובה ביותר ללא פגיעה באינטרסים של בן או בת הזוג שלי.

זה אכן אירוני שאנו מנסים לשמור על האינטרסים של בן או בת הזוג שלנו לשעבר, אך כאשר אנחנו דואגים להם דאגה אמיתית נוכל להיות בטוחים שנגיע לתוצאות הטובות ביותר עבור המשפחה שלנו ביום שאחרי. ברור לי שעצה זו היא לא תמיד ראלית, לפעמים הפרטנר שאיתו אנו עוברים את הליך הגירושין הוא בלתי ניתן לשכנוע, מעוניין רק במלחמה ולא אכפת לו מעתיד המשפחה. אך לטובת כל הזוגות שכן מרגישים שהם יכולים ליצור עתיד ראוי למשפחה שלהם ביום שאחרי, שמאמינים שאפשר לחלק את הרכוש בצורה שווה, שמבינים שקביעת המשמורות וגובה המזונות צריכים להיות בהתאם לצרכי הילדים ולשאוף ליצור להם את המציאות הטובה ביותר במסגרת הסכם הגירושין. לכן, כשאנו שואלים "איך אוכל לסיים את הגירושים בדרך הטובה ביותר עבור המשפחה שלי ביום שאחרי?" אנחנו נדע ונבין מה הוא בית הדין שבו אעדיף לעבור את הליך הגירושין.

אני מזמין אותך לשיחת ייעוץ משפטית מקצועית בנושא גירושין ומשפחה,
ללא התחייבות עם

להתגרש ולשמור על המשפחה

לאחרונה נכנס לתוקף חוק כפיית הגישור, המחייב כל זוג יהודי המעוניין להתגרש לעבור תהליך גישור מזורז ולנסות ולשמור על התא המשפחתי. ניסיוני ארוך השנים לימד אותי שכאשר זוג מחליט להתגרש, הוא יתגרש. בין אם זה הליך של גישור ובין אם זה טיפול זוגי, זוג אשר לא מצליח להסתדר לאורך זמן ושמוצא את הסיבה לריב ללא הרף, אינו יהיה מסוגל גם בעתיד לייצר מערכת יחסים בריאה ותקשורת טובה אם אותו בן הזוג. וכשמחליטים להתגרש, הבעיה העיקרית מתחילה כאשר קיימות מחלוקות עיקריות עוד טרם הגשת הבקשה לגירושין בבית הדין הרבני. המחלוקות העיקריות הן סביב גובה המזונות, קביעת המשמורות על הילדים, חלוקת הרכוש ותביעות מוניטין כאלה ואחרות.

אני מאמין שאם זוג הגיע למצב בו אינו מסוגל להסכים על נושאים אלו בעצמו אין מנוס מפנייה לבית משפט (רבני או לענייני משפחה) והגשה של תביעת גירושין. אך רגע לפני שאתם מגישים את תביעת הגירושין, אני מציע לכם לחשוב על המשפחה שלכם ביום שאחרי:

– לפני שמתחילה ה"מלחמה" תנשמו עמוק ותהיו אכפתיים: הליכי גירושין מאופיינים לרוב"מלחמות" מכוערות בין בני הזוג. אני מציע, רגע לפני שאתם מתחילים ב"מלחמה" לזכור שאלו היו פעם בני הזוג שלכם, תהיו אכפתיים כלפיהם ותשמרו גם על האינטרסים שלהם.

– הילדים הם הדבר היחיד שחשוב>: בשביל מה אנו חיים אם לא עבור הילדים שלנו? עבור מה אנחנו חוסכים את כל הכסף שלנו? בשביל מי אנחנו קמים בבוקר ואת מי אנחנו כל כך אוהבים לחבק כל לילה? מה נותן לנו את הכוח בעבודה ואיזה ציורים תלוים אצלנו על הקיר במשרד? הילדים הם הדבר היחיד שחשוב. תחשבו עליהם ועל הצרכים שלהם, איך הם ירגישו טוב ובטוחים בסביבה החדשה שתיווצר להם, אותה סביבה שהיא קשה גם מבלי סכסוכים ומלחמות מיותרות, הסביבה החדשה שלהם בה אמא ואבא לא באותו הבית ולא באותם חיים.

– לזכור שפעם אהבתם אחד את השנייה: רוב בני האדם מיוחדים בדרך שבה הם בוחרים להעביר את החיים שלהם. בניגוד לרוב החיות בטבע, אשר לא מקימות תא משפחתי, אנו בוחרים להתאגד בקהילות קטנות הנקראות "משפחה". המשפחה שלנו מתחילה מבן או בת הזוג שלנו שביחד איתם אנו מגדילים את הקהילה הקטנה שלנו, את התא המשפחתי, ויוצרים את המשך המשפחה – הילדים שלנו. אנחנו מתחילים את הדרך הזו עם בנאדם שאנחנו אוהבים, שנשבענו לאהוב אותו עד יום מותנו, אבל הטבע, הוא כנראה לא תכנן שאף יצור חי יחיה זמן רב כל כך ביחד עם עוד יצור חי, ולצערי זוגות רבים מתגרשים בכל שנה בישראל. כך שגם אם החלטתם לפרק את החבילה, תזכרו שפעם האדם הזה היה כל עולמכם, שצברתם חוויות יחד לכל החיים, שנשבעתם לאהוב אותו בכל מחיר.. וגם אם כרגע זה לא עובד – לזכור שפעם אהבתם אחד את השנייה.

לסיכום

– אני עובד בתחום דיני המשפחה מעל ל-27 שנה ותחת משרדי עברו אלפי זוגות אשר בחרו לסיים עם התא המשפחתי ולהתחיל בהליך הגירושין.

– מעבר לתהליך הפורמאלי המתנהל ברבנות, גירושים לרוב מגיעים להתדיינויות רבות בבתי המשפט, יוצרות סכסוכים בין בני הזוג על קביעת המשמורות על הילדים, על גובה המזונות ועל חלוקת הרכוש.

– אני חושב שכאשר אנו שואלים "איפה כדאי להתגרש?", כלומר באיזה בית דין עליי לבחור, אנחנו לא שואלים את השאלה הנכונה. שאלה טובה יותר צריכה להיות "איפה אוכל לעבור את הליך הגירושים בדרך הטובה ביותר עבור המשפחה שלי ביום שאחרי?" איך אמנע את הפגיעה בילדים, ואיך אוכל לשמור על האינטרסים שלי בצורה הטובה ביותר ללא פגיעה באינטרסים של בן או בת הזוג שלי.

– אני מאמין שאם זוג הגיע למצב בו אינו מסוגל להסכים על הסכם הגירושין בעצמו, אין מנוס מפנייה לבית משפט (רבני או לענייני משפחה) והגשה של תביעת גירושין. אך רגע לפני שאתם מגישים את תביעת הגירושין, אני מציע לכם לחשוב על המשפחה שלכם ביום שאחרי.

חשבו על זה!

שלכם,

עורך דין גירושין בחיפה,

אמיר בר-לב

גירושין הם תהליך מורכב. יחד נהפוך אותם לפשוטים יותר.
אני מזמין אותך להשאיר פרטים, ואתקשר חזרה לשיחת ייעוץ והכוונה בכל נושא משפטי לו בו אוכל לעזור.
או שתתקשרו אליי:
לווטסאפ עם עו"ד ברלב