עורך דין גירושין בחיפה
עורך דין גירושין בחיפה

לפני המלחמה, לנשום עמוק ולהיות אכפתיים

הליך הגירושין הוא הליך לא פשוט. אנו נפרדים מבן או בת הזוג שליוו אותנו שנים ארוכות. אנו פותחים פרק חדש בחיים, שיכלול בני זוג חדשים, מגורים שונים ובעצם תא משפחתי חדש. זו תקופה לחוצה, עמוסה, ולעיתים מלאה במתחים ומשברים. פעמים רבות, בני הזוג מחליטים לסיים את הנישואים בצורה טובה, ומבטיחים אחד לשני שיעשו כל שביכולתם לא לפגוע אחד בשנייה. אך ברגע שהם שמתחילים להכנס לעומק הליך הגירושין, המצב מדרדר עד לכדי "מלחמות" בין בני הזוג המתגרשים.

למה זוגות רבים שמחליטים להתגרש נקלעים ל"מלחמות"?

1. חלוקת הרכוש – על פי החוק, אם בני הזוג נישאו אחרי ה-1.1.1974 (מועד כניסתו לתוקף של חוק יחסי ממון בין בני זוג), זכאי כל אחד מבני הזוג למחצית מרכושם המשותף. הרכוש המשותף כולל בין היתר את הבית, המכוניות, החסכונות המשותפים וגם נכסים שאינם מוחשיים כגון קופת גמל, קרן השתלמות, פיצויי פיטורין, ביטוח מנהלים ופנסיות שונות. בנוסף, חברה או עסק של אחד מבני הזוג נחשבים אף הם כרכוש משותף, וכך גם מוניטין שלרוב נתבע בנפרד וידוע גם כתביעת ידוע/ה בציבור.

בין אם המחלוקות היא בנושא הרכוש הפיסי ובין אם המחלוקת היא בנושאי מוניטין, כאשר בני הזוג לא מצליחים להגיע להסכמה בנושאים כספיים, זוהי הסיבה העיקרית להתחלה של סכסוכים, מתחים ומריבות.

2. גובה המזונות – מזונות, הוא תשלום המושת על ידי בית המשפט המחייב אדם לשלם לבן משפחתו את הוצאות מחייתו. תשלום המזונות הנפוץ ביותר הוא תשלום מזונות ילדים, סכום גובה המזונות נקבע כחלק מהליך הגירושין, במידה והוגשה תביעה בנושא.

גם גובה המזונות היא מחלוקת כספית שגורמת ללא מעט בעיות בין זוגות המבקשים להתגרש. לרוב, ההורה המשמורן שואף לקבל את הסכום הגבוה ביותר עבור מחייתו ומחיית ילדיו ומהצד השני, ההורה שנדרש לשלם את הכסף שואף לשלם סכום שיאפשר לו להמשיך את חייו בצורה תקינה וגם לשלם את מחיית ילדיו ובן/בת זוגו. מכיוון שזוגות רבים לא מצליחים להסכים על גובה המזונות בינם לבין עצמם, אחד מהם מגיש תביעת גירושין בנושא, ומשם – העניינים רק הופכים למכוערים יותר ויותר.

3.קביעת המשמורות – משמורות על הילדים הוא נושא מרכזי בו מתעסקים כמעט בכל הליך גירושין. העניין עוסק ביחסים המשפטיים והמעשיים שבין הורה לילדיו, כגון הזכות של ההורה לקבל החלטות עבור ילדו והחובה של ההורה לדאוג לצורכי ילדיו.

במרבית המקרים, לכל אחד מההורים יש מחשבות שונות לגבי קביעת המשמורות, לדוגמא: כאשר האם מעוניינת לקבל את המשמורות על הילדים ומהצד השני האב מתעקש לקבל הוא את המשמורות על הילדים, סביר להניח שהנושא יוביל למחלוקות וסכסוכים רבים שיסתיימו בהחלטת בית המשפט, שיקבל את החלטתו עפ"י מידות הדין והצק, תוך כדי התחשבות בצרכי הילדים והמסוגלות ההורית של כל אחד מההורים.

4. קביעת הסדרים של זמני שהות – הסדרים אלו מסדירים את זמני המפגשים של ההורה את ילדיו הנמצאים אצל ההורה שזכה במשמורות שלאחר הליך הגירושין.

במידה ונקבעו משמורות יחידניות, זקוק ההורה שלא קיבל את המשמורות להסדר זמני שהות הוגן שיכבד את זכותו להיות שותף בגידול ילדיו. פעמים רבות, הסדרים אלו מובילים לבעיות, שכן אין הסכמה לגבי ימי וזמני המגורים של הילדים מכיוון שכל אחד מהצדדים שואף לקבל הסכם שונה.

למה זה חשוב להמנע מהמלחמות?

לא לפגוע בילדים – בעייני, טובת הילדים זה הדבר היחיד שחשוב! וההורים המתגרשים צריכים לשים תמיד את טובת ילדיהם מול עינייהם, והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להמנע מהמלחמות הרבות בעת הליך הגירושין.

פגיעה בקשר עם בני הזוג – אמנם אתם מתגרשים, אך יש לכם עוד חיים שלמים לעבור יחדיו. חתונה של הבת, בר מצווה לבן, עלייה לתורה של הנכד ודוגמאות רבות ואחרות. האם תרצו להעביר כל אחד מהאירועים האלה בשנאה וכעסים? לא תרצו לחיות חיים שלווים ככל האפשר? לא תרצו שהמשפחה תהיה שלמה גם לאחר הגירושין?

הופך את ההליך לקשה ומורט עצבים – הליך הגירושין הוא הליך לא פשוט בפני עצמו. המציאות החדשה של כל אחד מבני הזוג, המציאות החדשה של הילדים – זוהי תקופה קשה. אז מדוע להפוך אותה לקשה עוד יותר? תחשבו האם זה נכון ליצור עוד כאוס ועוד משברים? מדוע להכנס למלחמות שאין בהן מנצחים? תמנעו את המלחמות, ותשמרו על הבריאות שלכם, של הילדים שלכם ושל כל הסביבה שלכם.

הפסד של המשפחה – ברגע שאתם בוחרים להכנס למלחמות, אתם מוותרים על המשפחה, ואין שום סיבה לעשות את זה. בין אם זה מחלוקות על כסף, משמורות או הסדרי זמני השהות, לכל דבר יש פתרון כאשר יושבים, משוחחים ופותרים את הבעיות כזוג מבוגרים.

אני מזמין אותך לשיחת ייעוץ משפטית מקצועית בנושא גירושין ומשפחה,
ללא התחייבות עם

ההמלצה שלי: לפני המלחמה, לנשום עמוק ולהיות אכפתיים.

גירושין הם תהליך מורכב. יחד נהפוך אותם לפשוטים יותר.
אני מזמין אתכם להשאיר פרטים, ואחזור אליכם לשיחת ייעוץ והכוונה בכל נושא משפטי לו אתם זקוקים לעזרה.
או שתתקשרו אליי:
לווטסאפ עם עו"ד ברלב