עורך דין גירושין בחיפה
עורך דין גירושין בחיפה

איך תזהו עורך דין שמתמחה בדיני משפחה?

קיימים כל כך הרבה עורכי דין שם בחוץ. איך תדעו האם העורך דין שבחרתם מתמחה בדיני משפחה, והאם הוא באמת יכול לעזור לכם? כדי לענות על השאלה הזו ריכזתי את המאפיינים החשובם ביותר שצריכים להיות בעיניי לעורך דין לענייני גירושין ומשפחה.

הסימן הראשון לכך שלפניכם עומד עורך דין שמתמחה בדיני משפחה הוא שאותו עורך דין מצהיר על עצמו שתחום התמחותו הוא גירושין ומשפחה, בין היתר, בנושאים הבאים:

דיני גירושין וכל ההליכים הקשורים לגירושין.
– הסכמי ממון.
– צוואות, ירושות ועזבונות.
– אפטרופוסות.
– אלימות במשפחה.
– הסדרי זמני שהות.
– חלוקת משמורות.
– גישור בין בני זוג.
– מזונות ילדים ומזונות אישה.
– חלוקת רכוש משותף.
קבלת גט.
– סרבני גט.
– ידוע/ה בציבור
– מקרים חריגים של גניבת זרע .

ועוד ועוד.

לצערי, הליך גירושין הוא הליך מורכב, מתיש, מכוער לפעמים ויוצר מריבות וסכסוכים בין בני הזוג המתגרשים. מהסיבה הזו, אני מאמין שהדרך השנייה לזהות עורך דין שמתמחה בדיני משפחה, הוא עורך דין בעל אג'נדה משפטית מובהקת. לי באופן אישי יש "אני מאמין" חד וברור שלפיו אני מתווה את האסטרטגיה המשפטית שלי לאורך כל הדרך:

  • אני מאמין שחלוקת המשמורות צריכה להיות משמורות משותפות בהן כל אחד מההורים זוכה באופן שווה להעניק לילדיו את החינוך והערכים שבהם הוא מאמין.

  • בנוסף אני מציע לכל זוג שמחליט להתגרש לזכור שפעם הם אהבו אחד את השנייה, ורגע לפני המלחמה כדאי לנשום עמוק ולהיות אכפתיים אחד כלפי השנייה. סנקציות נהוגות נוספות הן עיכוב יציאה מן הארץ, ואיסור על הוצאת דרכון.

  • "האני מאמין" שלי הוא אני שמכיר בזכות המלאה של הורה שלא קיבל את המשמורות על הילדים, לקבל הסכם זמני שהות שיטיב עמו וידאג לזכויתיו בגידול הילדים.

  • בעייני, ילדים הם הדבר היחיד שחשוב וצריך לנצל כל טיפת אנרגיה שאותה אתם משקיעים בגירושין במחשבה על הילדים שלכם ועל העתיד שלהם. כל צעד שתעשו בהליך הגירושין ישפיע על הדרך בה הילדים יחוו את הגירושין, ויקבע איך ייחרט ההליך הזה בחייהם. האם הם יזכרו אבא ואמא שהרסו אחד את השני במלחמות מיותרות בבית המשפט, וגרמו לכעס וכאב רב אחד אצל השני, או שהם יזכרו אבא ואמא שלמרות שלא הסתדרו ובחרו להתגרש, עשו הכל בשביל לשמור על הילדים שלהם ועתידם? 

  • הדבר האחרון הוא שאני מאמין בכל ליבי, שגובה דמי המזונות צריך לבטא את ההכנסה האמיתית של כל אחד מבני הזוג וצריך להיות מחולק באופן שווה בהתאם ליכולות הכלכליות של כל אחד ואחד מהם.

  • ודבר אחרון: אני ממליץ ליצור הסכם ממון טרם הגירושין. הסיבה היא שדרך יצירה של הסכם ממון טרם הנישואין אפשר למנוע בעיות וסכסוכים רבים שלרוב לא יימצא להם פתרון אלא בהכרעה של בית המשפט. כן אני מאמין, שגם ללא הסכם ממון, חלוקת הרכוש צריכה להיות הוגנת ומייצגת את כל אחד מנכסי בן הזוג בצורה ראויה.

שימו לב: הטלת הסנקציות מוטלות בספק ולא בכל מקרה בוחר בית הדין הרבני לפעול בדרך זו וזאת מכיוון שבמקור על מנת שגט ייחשב לחוקי ויתקבל על ידי בית הדין הרבני הוא צריך להגיע מהבעל ברצון מלא ומבחירתו החופשית, ולא מתוך לחצים וסחטנות, שכן במקרה של גט שלא מרצון ולא הסכמה כנה הדין פסול ובית דין רבני רשאי ואף מחוייב עפ"י ההלכה לסרב לגט זה. לכן, בתי-הדין הרבניים עושים שימוש זהיר במתן פסקי דין לחיוב לגט או כפיית גט.

הדרך השלישית לזיהוי עורך דין מקצועי היא שאותו עורך דין ימליץ לכם לנסות לפתור את כל סוגיות הגירושין מחוץ לכותלי בית המשפט (ברוב המקרים). 

אני מתעסק בגירושין מעל ל-27  שנים, ובמשרדי עברו מאות זוגות מתגרשים. ההמלצה הכנה הכנה שלי בנוגע לענייני הגט, היא כאשר אחד מהצדדים מרגיש שצריך לסיים את הנישואין, אין סיבה למנוע את קבלת הגט, ובכך למנוע הטלה של סנקציות כאלה ואחרות ע"י בית הדין הרבני – גם במקרה הזה, אני ממליץ לנסות לפעול בהליך מחוץ לבית המשפט. 

כאשר קיים מצב שרק אחד מבני הזוג מעוניין בגירושין הדרך הכי טובה להתמודד, היא לקבל את המציאות כפי שהיא. בכל הנוגע לסרבנות גט על ידי מי מהצדדים זוהי בעצם תחילתה של "מלחמה", אם כבר בשלב הראשוני של הגירושין אינכם מצליחים להגיע להסכמה, תהיו בטוחים שהמשך ההליך יהיה מכוער יותר ויותר.

4.עורך הדין, חייב להבין שהזמן הוא קריטי!

המאפיין האחרון, ואולי החשוב ביותר שצריך להיות לעורך דין גירושין, הוא להבין שהזמן הוא קריטי! הסיבה היא שמקום הגשת תביעת הגירושין באחד מבתי הדין – בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה, הוא זה שיקבע היכן יתנהל הליך הגירושין כולו, ויש למהר ולהגיש את תביעת הגירושין במקום הטוב ביותר עבורכם ועבור המשפחה שלכם. 

על מנת להגיע למסקנה מה הוא בית הדין הנכון ביותר עבור המשפחה שלכם, נדרש כמובן להתייעץ עם עו"ד שמתמחה בדיני במשפחה, שיידע להעריך עבורכם היכן כדאי להגיש את התביעה. הזמן הוא קריטי וחשוב למהר מכיוון שכל עיכוב בהחלטה שלכם יוכל ליצור פתח הזדמנויות לבן או בת הזוג שלכם להגיש את תביעת הגירושין במקום שיפגע בכם ובמשפחה שלכם. 

המלצתי היא כמובן להגיע לסכמה מראש עם בן הזוג היכן יתנהל ההליך, אך אין לראות בכך הבטחה שבן הזוג אכן יעמוד בהבטחתו למקום שקבעתם. לכן, הדבר החשוב ביותר לעשות במידה ואין פרטנר שאיתו אתם יכולים לעבוד ולתאם, היא לפנות לעו"ד שמתמחה בדיני משפחה ולהחליט ביחד איתו על דרכי הפעולה והגשת תביעת הגירושין בבית הדין הרבני או בבית הדין לענייני משפחה.

אנוכי וצוות משרדי מתעסקים בדיני משפחה ובהליכי גירושין מעל ל-27 שנים. צברנו ניסיון, ידע אינסופי, ובנינו תהליכים ואסטרטגיות מנצחות לכל אחד מקהל לקוחותינו. 

נשמח לעזור ולייעץ בכל שאלה, וכמובן לעבור יחד איתכם את הליך הגירושין בצורה הטובה ביותר.

 
גירושין הם תהליך מורכב, יחד נעבור אותו בקלות.
אני מזמין אתכם לשיחת ייעוץ אישית, מקצועית בנושא גירושין ומשפחה, ללא התחייבות.
עורך דין לענייני משפחה בקריות
לווטסאפ עם עו"ד ברלב