עורך דין גירושין בחיפה

10 טיפים למתגרשים הטריים

להתגרש הוא לא תהליך קל. הוא מלווה לעיתים קרובות במלחמות בין בני הזוג, במתח, חרדה ותחושה כללית לא נעימה. כדי להקל על בני זוג שהחליטו להתגרש, ריכזתי 10 טיפים, שבעיניי הם כללי אצבע עבור מי שבדיוק החליט להתגרש. קריאה נעימה.

עורך דין לענייני משפחה בצפון

10 טיפים לבני הזוג שהגירושין שלהם "טריים":

1. לא לערב את הילדים!

אם חשוב לכם להימנע מפגיעה בילדיכם בהליך הגירושין שלכם, מומלץ לעשות מאמץ משותף ולהימנע ככל הניתן מהפיכתם לצד במחלוקת שנוצרה ביניכם. זוגות שהופכים את הילדים לקלף מיקוח במסגרת תביעת הגירושין שלהם, פוגעים לא רק בעצמם אלא בעיקר בילדים. בסופו של יום, כדאי לגשת להליך הגירושין ממקום סבלני ומתוך שאיפה לשמור על שלום בית גם כשמפרקים את הבית. זה לטובת כולם.
עליכם לזכור שבת או בן הזוג ממנו אתם נפרדים, עדיין משמש כהורה לילדים המשותפים שלכם. ככל שהילדים צעירים יותר, כך למעורבות שלהם בהליכי הגירושין ובפרט כאשר הם הופכים למסכת מכוערת של הסתה והאשמות, יש פוטנציאל גדול יותר להסב להם נזקים נפשיים לטווח הארוך.

מומלץ לשתף פעולה עם בני הזוג לטובת ההודעה לילדים על הגירושין, ולהבהיר להם יחדיו שהגירושין לא קורים בשום פנים ואופן באשמתם ואינם אמורים לפגוע במערכת היחסים שלכם איתם בשום צורה.

אם אתם עוקבים אחרי הכתבות האחרונות שלי, אתם בטח יודעים שבעיניי:

2. אל תקשיבו לעצות של אנשים קרובים שלא מבינים בנושא

אל תקשיבו לעצות של חברים וקרובי משפחה. משום שכמו בכל תחום בחיים, גם בהליכי גירושין יש לבחון כל מקרה לגופו. כך שגם אם הנכם מכירים אדם או קרוב הרוצה בטובתכם ואשר עבר זה מכבר הליכי גירושין, לא בהכרח, האסטרטגיה שהיתה אידיאלית לגביו תהיה נכונה גם לגביכם. חשוב לציין כי, עצות לא נכונות עלולות להטעות ולגרום לנזק שהוא בלתי הפיך.

3.מומלץ לשקול ייעוץ פסיכולוגי

ההחלטה להתגרש הינה צעד גורלי ומורכבת משיקולים רבים וייתכן כי אינכם מגובשים מספיק בנוגע להחלטה זו. אם אינכם משוכנעים האם פניכם לפירוק הקשר ופירוק התא המשפחתי או דווקא לניסיון לשקמו, תוכלו להסתייע בייעוץ פסיכולוגי ע"י גורם מטפל שיסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה. לעיתים, הנסיבות מתאימות לייעוץ פסיכולוגי זוגי כאשר בני הזוג מתלבטים ביחד בשאלת גורל הקשר ביניהם. בדרך-כלל, כדאי לפנות לייעוץ פסיכולוגי במקביל לפנייה לייעוץ משפטי ראשוני על-מנת לא לאבד זמן יקר במהלך התלבטותכם ולשמור על זכויותיכם גם בתקופת הביניים.

אני מזמין אותך לשיחת ייעוץ משפטית מקצועית בנושא גירושין ומשפחה באיזור הצפון,
ללא התחייבות עם

4. קבלו ייעוץ משפטי

כדאי לקבל ייעוץ משפטי כמה שיותר מהר על מנת שלא לעשות טעויות בהחלטה – היכן להגיש את תביעת הגירושין (בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני).

חשוב שלא תנקטו בשום צעד כנגד בן/ בת הזוג בטרם קיבלתם ייעוץ משפטי מעו"ד שמתמחה בדיני משפחה. רק עו"ד שמתמחה בענייני גירושין ומשפחה יבהיר את מצבכם המשפטי וידע לבחון את זכויותיכם /חובותיכם כלפי בן/ בת הזוג ולתעל אותם לטובת אסטרטגיה נכונה עבור הליך הגירושין.

5.תבנו אסטרטגיה

תפרסו בפני עורכי דינכם את כל הנתונים הידועים לכם החל מהמועד שבו הכרתם את בן זוגכם דרך צבירת הרכוש וההתנהלות בבית ויחסו לילדים. הגדירו יחד עם העורך דין מטרות ברורות ובנו עימו אסטרטגיה שתישען גם על נקודות התורפה של בן זוגכם ובמטרות שלדעתכם עומדות לנגד עיניו של בן הזוג. תשתדלו שלא להסתיר מעורך דינכם פרטים גם אם אילו לדעתכם אינם משרתים את מטרותיכם על מנת שיוכל להתכונן ולהכין אתכם לכך.

6. אספו ראיות 

יכול להיות שעמדתך צודקת, אבל אם אין לך הוכחות לכך, יהיה קשה יותר להוכיח את צדקתך. יש להקדיש זמן לא רק לגיבוש טענותייך, אלא במיוחד לאיסוף ראיותיך, ורצוי שאלה תהיינה מוצקות וחוקיות.  אין להתפתות למעקבים וצילומי סתר בלתי חוקיים ולהסתבך בפלילים. 

7. מבועד מועד, רכזו את כל המסמכים הרלוונטים להליך הגירושין

חשיבות ההתארגנות המוקדמת טמונה בכך שבלהט היצרים המעורבים בהליכי גירושין, לאנשים יש נטייה להסתיר מסמכים חשובים, כמו אישורים, חוזים ושאר אסמכתאות שימושיות הקשורות בחסכונות, ממון וקניין משותף, אשר הם יעדיפו להימנע עד כמה שיתאפשר להם מחלוקתם. 

למשל, כדי שתהיה לכם אפשרות להוכיח בבית הדין בו יתקיים הליך הגירושין שלכם, שבני זוגכם הם בעלי הכנסות בשיעור נתון, או שיש בבעלותם נכס ספציפי, יהיה עליכם להציג לערכאה המטפלת מגוון של טפסים והוכחות רלוונטיות. מאחר ובמקרים רבים, הנושא של ניהול הכספים והנכסים במשפחה נוטה להתרכז בידי אחד מבני הזוג בלבד, במסגרת הליך הגירושין – קורה פעמים בהן בן הזוג השני יוצא מההליך בידיים ריקות.

לכן חשוב להיות ערניים, ולפני הכניסה להליכי הגירושין, לדאוג לארגן מבעוד מועד קלסר מסודר הכולל צילומים של כל המסמכים והראיות שיכולים להתגלות כשימושיים בהקשר של חלוקת הממון והנכסים בהליך הגירושין.

8. ערכו צוואה

כאשר מתחיל הליך גירושין אתם לא מעוניינים שאם חלילה תלכו לעולמכם מי שיירש 50% מרכושכם יהיה הצד השני עימו אתם מסוכסכים כרגע. כל עוד אתם לא גרושים, ללא צוואה מי שירש אתכם יהיה בן/בת זוגתכם/ן. לכן, אם התחלתם בתביעת גירושין רצוי לעשות צוואה, מהר ככל האפשר, ובה תרשמו למי תורישו את רכושכם.

עורך דין גירושין בחיפה

9.השתדלו לסיים את קשר הנישואין בהסכם גירושין

כאשר שני בני הזוג מסכימים להתגרש, הדרך הטובה ביותר לסיים את הנישואין היא בחתימה על הסכם גירושין כולל. לעיתים, בני הזוג יכולים להסתפק בעורך דין אחד, שמייצג אותם במשותף לצורך המשא ומתן וניסוח ההסכם. במקרים בהם ישנה מורכבות מסוימת והסכסוך עמוק, מומלץ כי כל אחד מהצדדים יהיה מיוצג בנפרד ע"י עורך דין שינהל את המשא ומתן מטעמו לצורך הגעה להסכם. הדרך ההסכמית היא לרוב הזולה ביותר, הקצרה ביותר וההוגנת ביותר עבור שני בני הזוג בהשוואה להליך משפטי שהוא בדרך-כלל ארוך ומתיש ושההכרעה בו היא בידי שופט או דיין. בנוסף, ההתנהלות לאחר הגירושין, בפרט במקרים בהם לבני הזוג ילדים משותפים, עובדת טוב יותר כאשר סיום הקשר הושתת על הסכמות. חשוב לדעת כי בכל שלב בהליכי הגירושין, ניתן לגבש הסכם גירושין כולל, גם לאחר הגשת תביעות בבית המשפט ו/או בבית הדין ואף לאחר שהתקיימו מספר דיונים בערכאות השיפוטיות.

10. לא משנה מה קורה- אין לנהוג באלימות!

בכל מקרה אין לנקוט באלימות כנגד בן/בת הזוג, גם אם הליכי הגירושין קשים עד כאב, מתסכלים ומתישים. אסור לנקוט באלימות! בן זוג הנוקט באלימות יינתנו כנגדו סעדים אשר ירחיקו אותו מביתו למשך שלושה חודשים עד שנה. יתרה מכך, בן זוג הנוקט באלימות, עלול ברב המקרים, להיות מועמד לדין פלילי, סיטואציה אשר בהחלט יכולה לגרור אותו למצב, בו יוחלט, לכלוא אותו מאחורי סורג ובריח. לכן, חשוב מאוד, להימנע בכל מקרה מגישה אלימה ולפעול תחת המתכונת של שליטה עצמית. יחד עם זאת ולא פחות חשוב- במידה וקיים חשש לאלימות נגדכם או נגד מי מילדיכם אל תהססו לפנות למשטרה או לכל מוסד אחר תומך.

שלום, שמי אמיר בר-לב, עורך דין גירושין בחיפה. אני וצוות המשרד שלי בעלי 27 שנות ניסיון בניהול תיקי גירושין ודיני משפחה, בהישג מרשים של 97% הצלחה בכל איזור הצפון. אני מתמחה בתיקי גירושין מורכבים, ומעניק ללקוחות שלי ליווי משפטי מקצועי, אנושי ומהיר בכל הקשור להליכי גירושין – במחיר הוגן.

לפני מס' שנים נבחרתי להיות שופט בבית הדין לענייני משפחה, אך החלטתי לוותר על הכהונה על מנת להמשיך ולעבוד עבור הלקוחות שלי בכל הקשור לענייני משפחה וגירושין בנהריה, חיפה, קריות וכל איזור הצפון!.

גירושין הם תהליך מורכב. יחד נהפוך אותם לפשוטים יותר.
אני מזמין אותך למלא את הטופס, ואני אתקשר בחזרה.
או שתתקשרו אליי:
לווטסאפ עם עו"ד ברלב